Повернення товарів

Згідно з Постановою КМУ від 19.03.1994 р № 172 «Про реалізацію окремих положень Закону України «Про захист прав споживачів» не підлягають обміну (поверненню) продовольчі товари (напої, їжа, та ін.) належної якості.

У разі придбання споживачем непридатного харчового продукту він підлягає заміні на харчовий продукт, який придатний до вживання, або споживачеві повертаються сплачені ним кошти за умови наявності документу, що підтверджує факт купівлі харчового продукту.

Непродовольчі товари

Споживач має право на обмін товару належної якості протягом чотирнадцяти днів, не рахуючи дня купівлі.

Споживач має право обміняти непродовольчий товар належної якості на аналогічний у продавця, в якого він був придбаний, якщо товар не задовольнив його за формою, габаритами, фасоном, кольором, розміром або з інших причин не може бути ним використаний за призначенням.

Обмін товару належної якості провадиться, якщо він не використовувався і якщо збережено його товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики, а також розрахунковий документ, виданий споживачеві разом з проданим товаром.

Якщо на момент обміну аналогічного товару немає у продажу, споживач має право або придбати будь-які інші товари з наявного асортименту з відповідним перерахуванням вартості, або одержати назад гроші у розмірі вартості повернутого товару, або здійснити обмін товару на аналогічний при першому ж надходженні відповідного товару в продаж. При поверненні грошей розрахунки із споживачем проводяться виходячи з вартості товару на момент його покупки.

Вам буде відмовлено в заміні товару або повернення грошей, якщо:

· товар, який не має суттєвих недоліків, не є новим, тобто був у використанні;

· з моменту придбання товару пройшло більше 14 днів;

· при перевірці якості товару виявлені ознаки стороннього втручання (розкриття, спроба ремонту) або порушені інші умови гарантійного обслуговування;

· відсутній документ, що підтверджує факт купівлі товару.

Повернення непродовольчого товару неналежної якості

У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку недоліків споживач, в порядку та у строки, що встановлені законодавством, має право вимагати:

· пропорційного зменшення ціни;

· безоплатного усунення недоліків товару в розумний строк;

· відшкодування витрат на усунення недоліків товару.

При виявленні істотних недоліків, які виникли з вини виробника товару, протягом гарантійного терміну споживач має право на заміну товару або повернення грошей.

Істотний недолік - недолік, який робить неможливим чи недопустимим використання товару відповідно до його цільового призначення, виник з вини виробника (продавця, виконавця), після його усунення проявляється знову з незалежних від споживача причин і при цьому наділений хоча б однією з нижченаведених ознак:

· він взагалі не може бути усунутий;

· його усунення потребує понад чотирнадцять календарних днів;

· він робить товар суттєво іншим, ніж передбачено договором.

У разі коли причиною повернення або заміни стала неналежна якість товару, витрати, пов’язані з його поверненням, бере на себе магазин. Якщо ж придбаний товар був належної якості, витрати, пов’язані з його поверненням, а також пересилання грошей здійснює покупець.